(067) 468-68-36
(067) 468-68-36
(093) 468-68-36

Прием звонков:

Пн-Пт9:00-18:00
Сб-ВсВыходной

Технологія 5ВВ: особливості та переваги

03/04/2018
Технології виробництва фотоелектричних модулів постійно вдосконалюються, вони стають все більш продуктивнішими і ефективнішими. Підвищення ККД роботи всього одного модулю на 0,1% дозволяє збільшити обсяг генерації всієї сонячної батареї на 5-7%. Початок випуску модулів з 5 шинами (технологія 5ВВ) стало логічним продовженням розвитку технологій 2ВВ, 3ВВ і 4ВВ.
 
Кількість шинопроводів: наскільки це важливо
У характеристиках будь сонячної панелі можна зустріти скорочення «ВВ» - це абревіатура англійського слова «busbar», що в перекладі означає «шина», тобто провідник, який має малий опір, щоб мінімізувати втрати електрики при її передачі (каналізації). У сонячних батареях шини - це струмопровідні металеві лінії, які з'єднують між собою модулі, виводячи з них вироблений струм. Пластини (фотоелектричні модулі) виготовляють з полікристалічного кремнію. Сонячне світло, що поглинається напівпровідниковою структурою, викликає появу вільних зарядів. За допомогою металевих контактів заряди збираються і струм передається в зовнішню систему. Окремі модулі збираються в загальну структуру - сонячну батарею, в залежності від необхідної потужності, їх зазвичай може бути 60 або 72.
 
Фотоелектричні модулі можуть виготовлятися як з чотирма, так і п'ятьма шинами. За кілька останніх років вдосконалення системи шинопроводів в сонячних батареях стало одним з перспективних напрямків підвищення ефективності генерації електрики. Довгий час промисловим стандартом вважалася технологія 3ВВ - використання 3 струмоведучих шин, які з'єднували один з одним сонячні елементи, забезпечуючи перетікання вільних зарядів. Дослідження показали, що збільшення кількості шин дозволить підвищити вироблення електроенергії. Перш за все, за рахунок скорочення відстані, яке доводиться долати вільному заряду до контакту. При технології 3ВВ деяка частина електронів і дірок встигає рекомбінувати (втратити заряд), не доходячи до струмознімаючого контакту.
 
За останні роки багато провідних виробників сонячних батарей - Mitsubishi Electric, Suntech, REC і Canadian Solar перейшли на технологію 4ВВ, при якій в сонячному модулі використовуються 4 шини. Деякі компанії почали вдосконалювати технологію далі, і в 2014 році компанія TrinaSolar запатентувала технологію 5ВВ, в якій кількість струмоведучих шин в модулі було збільшено до 5.
 
Технологія 5ВВ: основні переваги
Шинопроводи, що з'єднують між собою сонячні модулі, дозволяють створювати більш високу напругу. Використання додаткових шин дозволяє підвищити потужність і ефективність сонячної панелі. Дослідження показали, що технологія 4ВВ дозволила збільшити на 5 Ватт потужність сонячної панелі в порівнянні з технологією 3ВВ при однаковій кількості використовуваних сонячних модулів. Додавання ще однієї, п’ятої шини, дозволило збільшити потужність сонячної батареї ще додатково на 4-5 Ватт, але при цьому технологія 5ВВ має ще ряд переваг:
 
• стійкість генерації при високих температурах - як відомо, підвищення температури поверхні сонячної батареї призводить до зниження обсягів генерації. В середньому, при підвищенні температури батареї на 20 градусів втрати потужності складуть близько 10%. При цьому зниження ефективності при зростанні температури характерно для всіх типів сонячних батарей - моно- і полікристалічних панелей, тонкоплівкових модулів. З урахуванням того, що параметри сонячної панелі визначаються при температурі 20 ° С, а влітку вони можуть розігріватися до 60-70 градусів, генерація може скоротитися майже на чверть. Так як збільшення кількості шин з 4 до 5 призводить до скорочення відстані між ними, зменшується і шлях, який доводиться долати вільним зарядам. В результаті, не дивлячись на зростання внутрішнього опору, викликаного нагріванням панелі, носії заряду в більшій кількості досягають струмознімальних контактів. Тому сонячні панелі 5ВВ виявляються менш температурозалежними, втрати потужності при нагріванні батареї виявляються значно менше, ніж в 4ВВ панелях
• збільшення кількості шин зі зменшенням їх розміру призводить до зниження навантаження на кремнієвий модуль при ударах, а також при сніжному або вітровому впливі. В результаті ймовірність утворення мікротріщин на пластині фотоелемента або гарячих точок значно знижується
• при рівних лінійних розмірах сонячні панелі 5ВВ мають велику потужність, ніж панелі, виготовлені за технологією 4ВВ. Це дозволяє домогтися необхідної потужності при установці меншої кількості панелей - це особливо важливо в умовах дефіциту площі, наприклад, коли мова йде про встановлення дахової сонячної електростанції. Або отримати більші обсяги електроенергії при установці рівної кількості сонячних панелей - це важливо для промислових сонячних електростанцій
• підвищення надійності модуля - при виході з ладу однієї шини в 4ВВ панелі втрати потужності складуть близько 25%, в той час як в 5ВВ - близько 20%. Крім того, під час припаювання контактів в осередках утворюється залишкова напруга, яке з часом може призвести до утворення мікротріщин - це призведе до зниження обсягів генерації, тому що контакт не буде проводити струм. Більша кількість припаяних контактів призведе до зниження показника деградації сонячної батареї, тому довгострокова генерація 5ВВ модулів буде більше.
 
Якщо порівнювати середній коефіцієнт заповнення 5ВВ і 4ВВ модулів, то у першого він складе 0,416% на рівні модуля, що говорить про те, що ефективність модуля такого типу істотно вище. Крім того, при виготовленні 5ВВ модулів зменшуються на 43% витрати срібної пасти, що призводить до зниження собівартості вироби.
 
Технологія 5ВВ: практичне застосування
У новій сонячної панелі від Risen, в порівнянні з традиційними панелями, виготовленими за технологією 3ВВ, реалізовані відразу дві інноваційні технології - пасерований емітер заднього контакту (дозволяє збільшити ККД сонячної панелі на 2-3%) і 5 струмопровідних шин (збільшення потужності сонячної панелі на 5%). Це призвело до того, що сонячна батарея від Risen, що складається з 60 фотоелектричних модулів, за своєю потужністю порівнянна з 72-елементними сонячними панелями, виготовленими за технологією 3ВВ і 4ВВ.
 
Зниження втрат, викликаних передачею струму від пластини до користувача - один з основних напрямків підвищення ефективності генерування електрики сонячними панелями. Подальше збільшення кількості струмоведучих шин пов'язано з певними труднощами, перш за все, через збільшення затіненості площині сонячного модуля. Цього можна уникнути, якщо зменшувати товщину струмоведучої шини, але це буде мати зворотний ефект. Адже зменшення товщини провідника призведе до збільшення опору шини, що викличе зростання втрат електроенергії. Тому найбільш перспективним виглядає напрямок вдосконалення технології створення контактів.

Комментарии

Сообщения не найдены

Написать отзыв